Komrad

Aug 29, 2009

Sunyi-Sepi-Gelap-Bosan-Dingin

Aku balik awal ke kolej. Setelah lma menebalkan muka mnumpang kt rumah Ckgu Hasmah, akhirnye aku decide balik ke kolej...

mlm tu (Jumaat 8 ramadhan) aku sms Ckgu Ikhwan yg merupakan Otai Asrama.

"Ckgu,sy nk balik awal. Bulih ka?"

"Hang nk balik bila?"

"Mlm ni ckgu."

"Hang masuk ahad mlm jela"

"tp sy dh xde tmpt tinggal ni"

dipendekkan cerita

Ckgu Ikhwan suruh aku tnya Abang Amir dan dia kata ok je.

Tepat pukul 9.38 minit 15 saat aku smpai kt kolej dihantar oleh Cikgu Hasmah dn family yg berhajat ke kampungnya kt Johor.

Setelah pintu FARABI dibuka oleh Pak Guard, aku pun masuk ke dlm blok. Pergh, wa cakap sma lu, sunyi sepi dan gelap gelita siot.

Aku memberanikan diri masuk ke bilikku dan membuka suis lampu dan kipas.

"Malam ni tidur sorgla aku" bisik hati kecilku.

Tepat pukul 12.30 tgh mlm, lampu bilik aku padam secara otomatis kerana polisi kolej light off. Mujur study lamp ada 2 yg ok, dan aku pun on la.

Malam tu angin bertiup dgn kencangnya dan menambahkan lg keseraman...

Aku memasang bacaan ayat suci Al-Quran kt laptop bagi mnambah keberanian ku.

Sunyi-Sepi-Gelap-Bosan-DIngin.

*Alhamdulillah, mlm ni aku dh ada member. Hazwan T4 dah balik.

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?