Komrad

Nov 23, 2008

fitness first.....

akhirnya.....setelah 2 minggu menambah lemak aku turun bermain badminton bersama teman-temanku; arip a.k.a beckham,afiq amsyar dan he...kitorg dgn bersemgatnye membwa raket yg dpinjam dr org2 yg berhati mulia lalu tepat pukul 11.03 malam keluar dari pintu farabi.

namun begitu...arif telah mengajakku singgah sebentar ke kedai makan lahuma untuk mengecas tenaga yg semkin berkurangan mengikut usia..aku mengambil keputusan untuk membeli kuay teow goreng bercampur telor yang memaksa aku membelanjakan sebyk RM3.50; agak tinggi nilainya di kala poketku kering ini..

usai makan,aku dan arif melanghkah kaki menuju ke dewan RazaQ (dewan nazak menurut Hosni a.k.a Ciko) dan melihat Afiq dan He sedang mengungkit isu janji Melayu yg aku pun x ambik kesah sgt...lalu aku mencapai raket yg berada di tepiku dan berjalan ke gelanggang seolah-olah Dato' Lee Chong Wei yg turun menentang Lin Dan..

Agak kelakar melihat He yg kelihatan malas2 memukul shuttle yg ku halakan kdnyer...akan tetapi aku sedar yg dia hnya manusia biase jadi aku hnya mampu tersenyum...

setelah memnaskan bdn agak lama,akhirnya aku dgn ditemani sorg budak x-SASER (nama dirahsiakan) bertarung dgn Isma dan Harith (A-Level) dan kami dikalahkan akhirnya kerana terlebih memnaskan badan dan kemudian letih.

malam itu...aku membuat keputusan utk membuat fitness exercise yg telah lma ku tinggalkan semenjak aku meninggalkan dunia ragbi...aku berlari mengelilingi gelanggang dan membuat push-up, sit-up dan lain-lain namun malang sekali kerana aku semput dan pancit; kaki cramp lagi...

tepat pukul 1.06 pagi, aku dan rakan2 membuat keputusan utk balik ke farabi yg kurindui...tiba2 aku terdengar suara sekumpulan org yg agak familiar bg ku...aku dan rakan2 kemudiannya bergerak menuju mereka. Rupa2nya Paan(yg sentiasa bajet violent),Zurin,Pian,Leman dan lain-lain.Mereka kelihatan gembira berborak di awal pagi; membuat bising.Aku kemudian bergerak ke bilik Utiliti kerana agak dahaga dan kembali kpd mereka. Rupa2nya ada peristiwa menarik blaku sebelum itu.Paan and the gang telah dikejar oleh anjing milik sorg doc india yg menetap bersebelahan blok Aisyah...paling kelakar bila paan yg mengaku dirinya violent berlari sambil menjerit ketakutan.

setelah agak lama berehat...aku duduk di bilik blade krana inginkan privacy. Namun mataku semakin berat dan kuyu.Akhirnya tepat pukul 3.30(agaknye la) aku memejamkan mataku lalu meninggalkan dunia buat sementara waktu.

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?