Komrad

Jan 5, 2009

Inikah yang kita nak lihat????




Bumi Suci Palestin...


Palestin,
Dulu engkau bumi Anbia,
Dulu engkau bumi Mursalin,
Bumimu menyimpan jutaan sejarah,
Yang sayang kini hancur musnah.

Palestin,
Atas bumimu letaknya Masjidil Aqsa,
Atas bumimu mikraj Nabi ke Sidratul Muntaha,
Namun kini,
Bumimu bermandikan peluru,
Bumimu bermandikan mortar,
Bumimu bermandikan darah umat Islam,
Masya Allah!!!!
Aku sedih,
Aku sedih,
Aku sedih,
Melihat saudaraku dibantai,
dihambat, ditembaka sesuka hati anjing Israel,
Aku sedih,
Aku sedih,
Aku sedih,
Melihat anak-anak kecil menjadi mangsa,
Mereka tak tahu apa,
Mangsa pengganas Israel yang kononnya cinta keamanan.

Wahai rakyat Palestin,
Teruskanlah perjuangan,
Usah kalian gentar,
Matinya kalian sebagai syuhada',
Di tangan anjing-anjing Israel,
Majulah saudaraku,
Hancurkan keegoan mereka,
Hancurkan keegoan Ehud Olmert, George W Bush,
Hancurkan keegoan semua yang bersekongkol,
Ingatlah,
Syurga Allah menanti kalian.

*Sekian sajak yang ditaip secara spontan ini.
Bantulah saudara kita di bumi Palestin yang menderita kerana pendatang Yahudi walau
dengan apa cara sekalipun.

Allahu Akbar....

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?