Komrad

Jan 24, 2010

Minggu Terakhir Januari 2010

Januari 2010 dah nak habis.

Keputusan peperiksaan sem 3 dah keluar...ramai yang meningkat, ramai juga yang menjunam.
Aku pun turut sama menjunam dan "dimarah" oleh Puan Rohana, cikgu bio kesayangan merangkap advisor EE aku.

Aku tengah bertungkus lumus menyiapkan redo IA Chemistry. Ingatkan dah siap semua rupanya ada 2 lagi yang aku tak perasan.

Tidak dilupakan IA Physics yang menimbun. Ada 4 lagi yang tak siap. Aku malas sungguh nak buat graf best fit ni.

World Lit aku juga menimbulkan problematik yang merunsingkan jiwa. Softcopy tiba-tiba hilang entah ke mana. Aku terpaksa menaipnya semula berdasarkan hardcopy yang dah di"conteng" oleh Puan Hasmah, cikgu Bahasa Melayu kesayangan kelas aku, MD43.

Extended Essay aku pasal Biology. Puan Rohana mungkin nak jumpa aku minggu ni.

TOK essay aku yang memeningkan kepala uban Pak Lan. Analoginya; kalau aku nak pergi mekah memang susah sebab tersesat sampai ke Kepulauan Fiji, tak sempat landing pun terus masuk Laut Pasifik.

Oral English...lagi hampeh. Aku orang pertama yang di"interview". Spontan aku menjadi gugup bila berhadapan dengan recorder.

Budak-budak yang apply UK Varsities tengah sibuk dengan interview mereka. Macam-macam cerita lucu dan sadis yang aku dengar. Ada yang apply untuk Manchester, Liverpool, Soton, Aberdeen, Cambridge dan tak dilupakan Newcastle Malaysia (NuMed). Semoga mereka semua mendapat tempat.

Tengah sibuk menyiapkan Nota IRP untuk semua subjek. Lagi pening kepala aku.

Puan Siti dah bagitau aku admission test untuk placement di Prague University, 1st Faculty of Medicine, Czech Republic 10/04/2010. Aku dah tengok juga sample soalan. MCQs Biology/Chemistry/Physics@Math untuk 3 jam. Semoga aku dan rakan dapat lepas test ni untuk dipanggil interview.

Aku dah mula merasai haba 1000000C dari International Baccalaureate ni.

*Cuti Raya Cina ni aku tak balik Sabah. Kolej suruh semua kosongkan asrama. Aku lagi bingung.

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?