Komrad

Apr 20, 2011

Mama Engkaulah Ratu Hatiku (Edisi Khas Episod 1)

Assalamulaikum WBT

Salam 1 Dunia

Kali ini saya akan buat beberapa entry special untuk keluarga saya yang tercinta. Pasal tu la saya letak kat title tu Edisi Khas dan untuk Episod 1 saya akan tulis pasal wanita yang paling istimewa dalam hidup saya iaitu Mama saya, Pn. Rusnah Hj. Ali Hussin @ Liusin.

Kenapa saya kata Mama saya wanita paling istimewa dalam hidup saya? Banyak sebabnya...

Wanita inilah yang susah payah bawa saya dalam perut (rahim) ketika mengandungkan saya. Lagi-lagi saya merupakan anak pertama, itulah pertama kali buatnya membawa bebanan perlukan kesabaran.

Wanita inilah yang tumpah darahnya ketika melahirkan saya...

Wanita inilah yang mengenyangkan saya dengan air susunya (dengan izin Allah SWT)...

Wanita inilah yang bersusah payah siang dan malam menjaga saya ketika saya kecil...

Wanita inilah juga yang paling risau apabila saya sakit, luka dan bersedih...

Wanita ini jugalah yang paling gembira bila saya dapat sesuatu kejayaan dan kegembiraan...

Wanita inilah yang sangat penyabar dan pemaaf walaupun saya seorang yang degil...

Wanita inilah yang banyak mengajar saya erti hidup...

Wanita ini jugalah yang mampu membawa ketenangan kepada diri saya dengan sifat keibuan dan kelembutannya...

.........................

Banyak sangat sebab kenapa Mama saya ni merupakan wanita teristimewa dalam hidup saya sampai tak tertulis di sini....

Dan rasanya itu sajalah yang mampu saya tulis di sini. Untuk menulis entry ini pun mata saya sudahpun banjir, apatah lagi nak tulis lagi banyak pasal Mama saya....mungkin ada orang akan kata,

"Kau ni cengeng"...."Kau ni anak mak la"

Biarla apa dorang nak kata, saya memang sayangkan Mama saya dan saya memang anak Mama saya. Dan saya memang akan agak sensitif untuk cerita pasal Mama saya pasal saya sangat sayangkan dia. Sampai bila-bila pun dia la Mama saya dan bila saya mati nanti pun, di-bin-kan kepada nya jugala nama saya ketika talkin.

Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa Mama saya; memberikan rahmat dan kemudahan di dunia dan akhirat; memasukkan Mama saya ke dalam golongan hamba-Nya yang beriman dan jauh dari seksa api neraka.

Sekian.

*akan bersambung di Edisi Khas Episod 2

4 comments:

  1. SubhanAllah...
    sy rindu mama saya...
    sy doakan mamamu ya...sy doakan mama sy jg...semoga semua dosa mereka diampunkanNya....ameen ya Allah ameen.

    ReplyDelete
  2. Amin ya rabbal alamin..
    aku pun ada t'pikir mo buat entri khas utk family ku..
    rindu punya pasal.. ^_^

    ReplyDelete
  3. moyang kami kan atok .. kim salam sama mama moyang :) moga dalam keadaan sehat2 selalu :)

    ReplyDelete

Sebarang masalah?