Komrad

Jul 10, 2011

Blog saya bosan?

Assalamualaikum WBT

Salam 1 Dunia

Okayh, sekarang saya nak tulis satu entry yang bersifat agak lame la pulak kalau sebelum ni memang lame tapi yang ni lagi lame. 2, 3 entries sebelum ni asyik meracau pasal BERSIH, sekarang keep them them aside dan saya akan cerita pasal blog boosan saya ini. Kali ini saya akan jawab beberapa kritikan dan persoalan yang orang suka tanya kat saya pasal blog ni.

BLOG AWAK BOSAN LA ENCIK SAFWAN!
Well, itu terpulang kepada awakla encik/cik readers untuk menilainya. Tapi bila saya buka-buka blog lain memang saya akui la blog saya agak bosan sebab saya sangat malas nak hias-hias blog ni. Letak macam-macam widget, header yang cun melecun gitu, dengan bahasa bombastik. Bagi saya praktikaliti (ada ke perkataan ni dalam Kamus Dewan Bahasa?) itu penting. Tapi kalau ada orang murah hati nak buatkan design untuk blog saya dengan PERCUMA saya tak tolak, hahaha.

TULISAN AWAK PUN BOSAN!!!
Itu satu lagi. Saya tau bahasa tulisan saya kadang-kadang dan memang selalunya pun agak membosankan jika nak dibandingkan dengan bloggers utama Malaysia. Tapi itula saya. Saya bukan menulis untuk populariti. Ini la luahan jiwa saya (cehhh, bahasa macam nak muntah). Saya bukan menulis supaya traffic datang berjuta dan memang agak jarang pun orang datang nak baca; saya bukan menulis untuk nuffnang, churp churp dan sebagainya sebab saya memang tak letak pun widget tu dan saya bukan menulis supaya orang nak bagi komen kat blog saya. Apa yang saya tulis dalam blog itulah diri saya, itulah cara saya berfikir dan saya kongsikan dengan orang yang membaca. Dan paling penting, saya tak mencarut melampau lampau ataupun mengandungi unsur lucah melampau sampai geli geloman nak baca.

BLOG AWAK DAH LAMA (2008-SEKARANG) TAPI TAK RAMAI VIEWERS/READERS/FOLLOWERS PUN?
Macam saya dah tulis tadi, saya bukan menulis untuk populariti mahupun menaikkan jumlah traffic. Saya menulis sebab inila ekspresi diri. Dan bila baca balik entry-entry lama saya perasan yang saya memang dah berevolusi la dari segi stail penulisan dari gaya budak-budak sampaila kepada lebih matang sekarang. Kiranya blog ni macam timeline hidup saya la juga.

Itulah antara benda yang selalu orang tanya kat saya pasal blog ni. Sebenarnya ada lagi cuma saya tak ingat dan malas nak tulis. Conclusion, terpulang la kepada korang nak baca ke tak blog ni sebab baca free je bukan kena bayar pun. Kalau suka, teruskan membaca dan kalau tak suka bolehla kritik secara terbuka tak kisah la nak maki ke, kutuk ke ataupun kritikan membina. I'm open to it. Kalau benci sangat tu takyahla baca terus kang nanti sampai esok tak sudah.

Paling penting,

"Saya menulis ikut apa saya nak tulis dan apa yang readers nampak pada tulisan saya itulah diri saya"

Adios, peace yo!

Wassalaam

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?