Komrad

Dec 2, 2011

Ana Mohon Share

Assalamualaikum WBT 

Salam 1 Dunia

Semenjak dua tiga menjak ni aku macam makin malas nak buka Facebook aka FB. Kenapa? Sebab aku rasa macam dah makin serabut dan tak best pula FB ni, macam merapu pun ada. Dan aku lagi suka main Twitter sebab simple yet funeeh. Try la kalau bagi sesiapa yang belum ada Twitter lagi, tapi aku tak jamin la sebab semua benda ni sabjektif. 


Satu benda yang paling merimaskan kat FB sekarang ni ialah trend share-menshare yang kian berleluasa, lagi-lagi kalau yang berkaitan dengan keagamaan. Oooppps, jangan salah sangka sebab bukan aku tak suka orang share benda agama ni tapi aku tak suka kalau orang yang share sesuatu yang dorang tak cari dulu betul ke tak benda dorang share ni. Paham kan maksud aku? 


Sekarang aku perasan macam dah kembali semula amalan menyampaikan ala-ala SURAT BERANTAI macam zaman dulu-dulu tu. Bukan surat tu dihantar bersama rantai dan kunci mangga ye tapi surat yang disampaikan dari seorang ke seorang yang lain. Tapi bukan lagi surat yang kita kena fotostat 10 keping pastu bagi kat orang lain tu dah. Dah evolve dah, sekarang depa dah guna teknologi internet yakni FB ni la. 



Alaaa, macam yang cerita kononnya wasiat dari penjaga kunci Kaabah la, bla bla bla. Serius kena sampaikan kalau tak nanti akan ditimpa malang dalam masa beberapa hari. WTH, apa ke****hnya percaya benda-benda macam tu. Macamla surat wasiat tu ada kuasa sumpahan nak akibatkan kemudharatan kat orang lain kan. Entah-entah mungkin takde pun penjaga kunci Kaabah yang bernama macam diberitahu dalam wasiat tu. Syirik dowh kalau nak percaya benda macam tu. 


Lagi satu, orang selalu share cerita-cerita hangat pasal politik ni. Tak kisah la dok penyokong UMNO ke, PAS ke, PKR ke, DAP ke...naik muak aku tengok. Entah tak tau siapa betul siapa tak. Paling tak boleh blah fanatik sangat nak sokong parti. Tapi malas la aku nak cerita. Lu pikir la sendiri. 


Tu satu hal, lain lagi kalau kes orang share benda 18 SX kat dalam FB sekarang. Macam nak bagi pelempang je kat minah/mamat yang share benda tak elok macam tu. Haritu ada la member aku share kat wall dia gambar sorang minah yang topless. Teeeeet, nampakla b*****s yang tak sepatutnya aku tengok tapi apa nak buat dah tertengok. Ditambah lagi sekarang FB ni bagi nampak besar lagi gambar yang member share kat dalam newsfeed. Dayuuummmm!!! Hadoyaaiii, rosak rosak. Dah la muka macam tak habis sekolah menengah lagi yang aku rasa macam baru 15/16 tahun camtu la kot. 


Hmm, tu la antara benda yang nak aku bebel kali ni. Taklah panjang berjela-jela tapi cukup padat untuk aku sampaikan apa yang aku pikir. Yela ada kawan aku tanya, "pesal entry blog ko selalu pendek-pendek je?" lorh, kalau nak aku menulis berjela-jela lagi baik aku tulis novel. Sebab kalau buat entry panjang sangat ni nanti orang bosan pula nak baca, lagi-lagi blog membosankan macam blog aku nih. 


Last but not least, aku nak pesan kat kawan-kawan, readers semua supaya check dulu sesuatu tu sebelum kita nak share. Tengok dulu betul ke tak; bagus nak share ke tak; tak menyakitkan hati orang ke dan yang paling penting tak meng-annoy-kan orang macam gambar 18 SX tu. Masing masing pun dah besar kan, pikir la kesan dan akibatnya.


Adios!!!


*Ada lagi, aku tak suka juga bila banyak sangat benda macam ILUMINATI orang share, yang kadang-kadang serius mengarut*

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?