Komrad

Nov 21, 2011

Sukan Sea 2011

Assalamualaikum WBT

Salam 1 Dunia

Well, mesti ramai yang tau kan sekarang ni tengah ada Sukan SEA kat Indonesia (Jakarta dan Palembang) kecuali la dia ni jenis tak pernah tengok berita TV, baca suratkhabar ataupun jenis yang duduk dalam hutan takde hubungan dengan dunia luar.


Aku tak la tengok semua acara sebab aku ni jenis memilih sikit apa yang aku suka tengok. Dan paling aku tak boleh miss ialah badminton dan bola sepak. Tapi apa boleh buat Malaysia sudah kalah badminton. Sekarang tinggal harapan untuk team bawah 23 la (Harimau Muda) untuk menang lawan Indonesia final malam ni. Bagi diam sikit penonton Indonesia tu.

Dengar cerita la kan, ini antara Sukan SEA yang paling buruk penganjurannya dari segi kelakuan penonton dan juga kontroversi pengadil. Entah la betul ke tidak tapi rasa-rasanya macam betul sangat. Tengok je la bila team bola kita lawan Indonesia haritu, bila tengah lagu Negaraku dinyanyikan, penonton-penonton tu langsung tak menghormati lagu kebangsaan kita. Cuba kalau lagu dorang yang kita tak hormati, entah la silap-silap habis berterbangan buluh runcing. Itu belum lagi cerita pasal Pesilat Indonesia yang penakut, lari-lari dikejar pesilat Thailand. Dah la lari, menggigit lagi bahu lawan. Paling kelakar, dia boleh sembunyi belakang pengadil yang sama bangang juga dari Singapura. Dipendekkan cerita, Pesilat Indonesia tu pula yang menang.

Dengar cerita lagi, isu keselamatan pun jadi hangat juga. Ni pun pasal bola juga. Team kita terpaksa naik kereta berperisai (Armored Car aka Barracuda) milik pasukan keselamatan masa nak keluar dari Stadium hari tu. Dan mungkin untuk final ni pun kena naik juga (tengok sini The Star). Memang gila penyokong Indonesia ni. Kalau dah kalah tu buat apa nak emo. Pergi la marah team yang kalah tu, buat apa nak marah team menang. Hairan juga aku.

Tu je la kot aku nak membebel. Nak bebel lebih-lebih nanti blog aku ni kena serang pula oleh Laskar Online Indonesia. Dah la ni blogspot je, takde security sangat. Malas nak beli domain sendiri. Apa-apa pun jangan lupa tengok Final Bola Sepak Sukan SEA malam ni pukul 8.30 pm samada di Astro Arena (Astro 801), TV2 ataupun TV3. Satu lagi, tahniah kepada kontinjen negara kita yang dapat mencapai sasaran emas yang entah aku pun tak ingat dah berapa.

Adios semua! Peace yo!

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?