Komrad

Dec 9, 2011

taksub? sederhana sudey

Salam y'all

Sebenarnya sekarang gua tak rasa sangat tak puas hati dengan ramai orang nih. Puak-puak yang konon pejuang agama, pejuang bangsa tapi gua rasa dorang la puak yang burukkan nama agama, nama bangsa.

Gua tak pernah jumpa pun dengan dorang sebab gua tengok kat Facebook dan Twitter je, tapi gua sangat sakit hati bila tengok banyak sangat carutan, makian kat mana-mana komen dalam status personal figure yang gua like

Konon nya penyokong Parti Islam A, pejuang Islam Bangsa M la, itu la ini la...tapi suka sangat mem-b**i kan orang. Takde moral langsung. Ini yang paling gua panas.

Come on la, Islam tak ajar pun itu macam. Walaupun gua tak belajar pasal agama ni tinggi-tinggi tapi at least gua tahu la juga akhlak Islam. Dulu kat sekolah pun pernah belajar dan satu lagi, ini common sense.

Gua tahu yang mungkin apa yang lu orang perjuangkan mungkin ada betulnya. Isu itu isu ini tapi lu siapa nak b**ikan orang tu, siap ejek nama dia gantikan letak jadi hastag kat Twitter. Pastu tu terus trending. Lu dapat dosa berganda-ganda.

Patutnya lu tengok dulu diri sendiri, self-reflect baru molek nak hentam sana sini tapi beringat-ingat. Ini mulut longkang ada hati nak tembak orang suka hati. Buat malu bangsa dan agama.

Gua melalut panjang-panjang pun tak guna.

Gua cuma nak bagitau, jangan taksub dengan satu-satu parti politik ataupun seseorang pemimpin politik. Kalau salah tetap salah tapi nak kritik, nak tembak biarlah berpada, berakhlak. Jangan jadi beruk pasal lu orang otak ada akal, bukan macam beruk binatang tu. 

Lu jangan ingat lu sentiasa betul walaupun mungkin lu jarang buat salah. Ingat, satu jari lu tunjuk kat orang kata dia itu ini, paling kurang 3 jari tunjuk kat lu. Satu lagi jari (ibu jari) tu gua tak tau tunjuk apa, lu check la sendiri.

Senang cerita, lu cuba jadi sederhana. Itu saja.

*Dengar cerita semalam ada orang mengaku pejuang bangsa M yang membodohkan diri sendiri pergi hantar replika tahi manusia bentuk macam kek nak bagi kat sorang pemimpin L. Apa la perangai macam tak pernah pergi sekolah agama*

Akhir cerita, gua minta maaf kalau ada terguris hati, terasa hati ke dengan tulisan gua kali ini. Salah silap harap diampun. Terima kasih

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?