Komrad

May 29, 2011

Apabila hanya Rooney & Van Der Sar melawan Barca

Assalamualaikum WBT

Salam 1 Dunia

Rasanya ramai yang tau kan malam semalam waktu Czech (awal pagi waktu Malaysia), FC Barcelona aka Barca berjaya mengalahkan Manchester United aka Man U dalam Champions League Final kat Wembley Stadium.

The Champion (Sumber: Laman Web FC Barcelona)
Sebagai kipas-susah-mati Man U, sememangnya gua rasa sangat kuciwa lagi-lagi bila kalah 3-1. Tapi apa boleh buat kan, adat perlawanan mesti ada menang ada kalah. Kalau tak, susahla itu macam. Walaupun gua memang frust sampai terus tidur lepas tengok match tu live streaming kat internet, tapi itulah suratannya (ceehhh!). Dan satu teori member gua, "voodoo" Man U pakai jersey putih sama macam final 2009.

Ferguson: Eden raso malam ni ekau sumo bakal kono belasah dongan Barca tu. (Sumber: Toronto Sun)
Walau apa pun, gua rasa Barca memang layak untuk menang Champions League tu sebab dah memang dorang main pun power macam haram. Umpama kata-kata member gua, "Barca: Training Mode", Man U seumpama diayam-ayamkan dengan gerakan lincah bukan lucah oleh Messi The Small Creature dan rakan-rakannya macam David Villa, Pedro Rodriguez dan Andres Iniesta.

Tambah memeritkan keadaan, nampak macam hanya Wayne Rooney yang main dengan full team Barca sedangkan yang lain entah ke mana. Satu lagi Michael Carrick yang entah apala kena dengan dia malam tu, mungkin kena senggugut kot sampai memang sangat menguciwakan permainan dia. Sampai member gua ada letak kat status FB yang lebih kurang macam ni la bunyinya (ditokok tambah sedikit),
"Ferguson: Saya akan menghantar Carrick untuk bermain di Kelab Pelita Jaya di Indonesia bersama Safee Sali untuk meningkatkan prestasinya yang menguciwakan pada malam Final Champions League."
 Dan mujur jugala Van Der Sar yang jadi Goalie kalau tak memang mungkin dah 10-1 Man U kalah malam tu. Mesti sedih dia kan sebab ini last match dia sebelum retire tapi itulah nasib kan. Tapi takpela janji at least dapat menang Premiere League.

Ohhh Heemm Geee!!!!! Whut heppen to mai kelap!! (Sumber: Mirror UK)
Gua pun malasla nak ulas panjang-panjang. Kepada haters Man U, silalah membahan Man U sekarang kerana gua tau inila yang lu orang tunggu-tunggu kan? Dan gua tau, ramai Man U Haters yang sokong Barca semalam walaupun dia Fan Liver-fool, Arsengal dan sebagainya. Mesti terloncat-loncat gumbira sambil membahan sehabis-habisan di FB. Tapi at least Man U masuk final bukan macam kelab lu orang tu, ngeh ngeh ngeh.


Walau apa pun, gua tetap sokong Man U. Till death we stand together!

*Mohon maaf sekiranya entry gua agak kasar*

No comments:

Post a Comment

Sebarang masalah?