Komrad

Jul 2, 2012

With All Respect To Mario Balotelli


Terjemahan:

"Saya seorang rakyat Itali secara naturalisasi, tetapi saya berasal dari Ghana. Saya telah ditinggalkan oleh ibu bapa saya dan kemudiannya diambil sebagai anak angkat oleh dua orang "Malaikat" (merujuk kepada ibu bapa angkatnya). Saya berhadapan dengan perkauman setiap hari. Saya merupakan seorang berkulit hitam pertama menyarung jersi kebangsaan Itali. Saya tidak marah, tetapi pengalaman hidup saya menjadikan saya berkelakuan lain daripada orang lain. Cuba untuk fahami saya sebelum anda mengkritik saya!"


4 comments:

  1. dia ditinggalkan..kesian kt dia...maslah perkauman kt sana mmg takde kesudahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikatnya bangsa-bangsa di Eropah masih ramai yang prejudis perkauman. Yang kesian orang yang berketurunan Afrika, disebabkan dulu menjadi hamba, sampai sekarang ramai dipandang hina

      Delete
  2. yeke? baru tau..dats y perangai dia pelik sket..
    skrg ni dah byk org post yg positive pasal balotelli..termasuk dia derma 50% of his salary utk africa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, selama ni orang ejek dia pasal dia negro plus perangai dia yang pelik.

      Delete

Sebarang masalah?